Dan nominirancev za Grumovo nagrado 2022

Maša Pirc

Maša Pirc

V četrtek, 7. 4. 2022, smo si študenti predmeta Seminar iz sodobne slovenske dramatike skupaj s profesorico Matejo Pezdirc Bartol v novih prostorih AGRFT ogledali uprizoritev odlomkov štirih dram, nominiranih za Grumovo nagrado v okviru 52. Tedna slovenske drame. Uprizoritev odlomka drame Jere Ivanc #punceinpolpunce nam je omogočila uvid v perspektivo, kakršne so z odra navadno deležni igralci, saj je slednji postal parter, gledališki sedeži pa dinamična scenska kulisa. Povabilo, da postanemo ena izmed njih – ena izmed vlog in hkrati igralk, ki so zaprte v gledališču in premišljujejo o svojih usodah, feminizmu in revoluciji, nas je posedlo v gledališke sedeže, ki so zdaj začeli služiti (le) svojemu prvotnemu namenu. Naslednje odlomke smo tako opazovali od tam, a nikakor zataknjeni pred četrto steno nedotakljivega, saj nas je že naslednja uprizoritev, tokrat odlomka drame Aljoše Lovrića Krapeža Weltschmerz, spomnila na nikakor oddaljeno preteklost, na čas, ko smo se s sosedi pogovarjali le čez balkonske ograje, okno v učilnico pa je postal računalniški zaslon. O oddaljenih bližinah pa je pripovedovala tudi uprizoritev odlomka drame Katarine Morano Usedline. Po utelešenju besed iz drame Urše Majcen Zgodba o bakrenem kralju, ki dekadenčno slikajo razpadajočo pokrajino, iz katere se rojeva novo življenje, je sledil pogovor z ustvarjalci. Prejemnica Grumove nagrade za leto 2022  pa je postala Katarina Morano z Usedlinami.

Neža Cerinšek

Zadnje novice

Konferenca o pisanju in objavljanju v sodobnem zgodovinopisju

Utrinek z delavnice

Nacionalistična večjezičnost: Mnogotere jezikovne lojalnosti in nacionalna pripadnost v Vzhodni in Srednji Evropi ter na Balkanu

Dominique Kirchner Reill Univerza v Miamiju

Sing-a-Vision: izzivi so končani, spomini posejani

Uvodni govor dekanje na zaključni prireditvi Sing-a-Vision