© Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, Vse pravice pridržane.
Dostopnost Piškotki Oblikovanje in razvoj: ENKI
V četrtek, 7. 4. 2022, smo si študenti predmeta Seminar iz sodobne slovenske dramatike skupaj s profesorico Matejo Pezdirc Bartol v novih prostorih AGRFT ogledali uprizoritev odlomkov štirih dram, nominiranih za Grumovo nagrado v okviru 52. Tedna slovenske drame. Uprizoritev odlomka drame Jere Ivanc #punceinpolpunce nam je omogočila uvid v perspektivo, kakršne so z odra navadno deležni igralci, saj je slednji postal parter, gledališki sedeži pa dinamična scenska kulisa. Povabilo, da postanemo ena izmed njih – ena izmed vlog in hkrati igralk, ki so zaprte v gledališču in premišljujejo o svojih usodah, feminizmu in revoluciji, nas je posedlo v gledališke sedeže, ki so zdaj začeli služiti (le) svojemu prvotnemu namenu. Naslednje odlomke smo tako opazovali od tam, a nikakor zataknjeni pred četrto steno nedotakljivega, saj nas je že naslednja uprizoritev, tokrat odlomka drame Aljoše Lovrića Krapeža Weltschmerz, spomnila na nikakor oddaljeno preteklost, na čas, ko smo se s sosedi pogovarjali le čez balkonske ograje, okno v učilnico pa je postal računalniški zaslon. O oddaljenih bližinah pa je pripovedovala tudi uprizoritev odlomka drame Katarine Morano Usedline. Po utelešenju besed iz drame Urše Majcen Zgodba o bakrenem kralju, ki dekadenčno slikajo razpadajočo pokrajino, iz katere se rojeva novo življenje, je sledil pogovor z ustvarjalci. Prejemnica Grumove nagrade za leto 2022 pa je postala Katarina Morano z Usedlinami.
Neža Cerinšek
© Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani, Vse pravice pridržane.
Dostopnost Piškotki Oblikovanje in razvoj: ENKI