Izbrane metode raziskovanja
Stopnja: 2
Ure predavanj: 15
Ure seminarjev: 30
Ure vaj: 15
ECTS točke: 5
Nosilec/izvajalec: doc. dr. Podgornik Vesna, prof. dr. Mažgon Jasna
Dopolnjevanje znanja s področja empiričnih kvantitativnih raziskav.
Vrste raziskav na področju vzgoje in izobraževanja.
Temeljne značilnosti kvalitativne metodologije.
Primerjava kvantitativne in kvalitativne metodologije z ontološkega in epistemološkega vidika.
Vrste kvalitativnih raziskav:
- študija primera,
- akcijske raziskave,
- biografske raziskave,
- metodologija predmetno zasnovane teorije.
Glavne faze poteka kvalitativne raziskave:
-opredelitev problema,
- pojasnitev teoretičnega okvira,
- izbor enot raziskovanja,
- zbiranje empiričnega gradiva,
- urejanje gradiva,
- kvalitativna analiza in interpretacija,
- izdelava poročila o raziskav.
Možnosti kombinirane uporabe kvantitativne in kvalitativne metodologije v raziskovalnem delu.
• Sagadin, J. (1991). Razprave iz pedagoške metodologije. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.ID=24391168
• Mužić, V. (2004). Uvod u metodologiju istraživanja odgoja i obrazovanja (2. izd.). Zagreb: Educa.ID=565372
• Mesec, B. (1998). Uvod v kvalitativno raziskovanje v socialnem delu. Ljubljana: Visoka šola za socialno delo.ID=75849472
• Creswell, J. W. (2003). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage.ID=1676465
• Cencič, M. (2009). Kako poteka pedagoško raziskovanje: primer kvantitativne empirične neeksperimentalne raziskave. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo, str. 1-160.ID=243206400
• Mažgon, J. (2012) The methodology of grounded theory in the light of the connection between theory and practice. V: MCDERMOTT, Cynthia J. (ur.), KINGTON, Alison (ur.), MATULČÍKOVÁ, Mária (ur.). Paradigms and research of educational practice. Los Angeles: Department of education, Antioch University Los Angeles, str. 63-71.ID=48502626
• Mažgon, J., Štefanc, D. (2014). Epistemological aspects of contemporary educational methodology and didactics : qualitative research, quality teaching, (Didaktik in Forschung und Praxis, Bd. 71). Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 203 str. ID=53357154
Seznam literature se sproti dopolnjuje z novimi aktualnimi članki, monografijami… Dodatna literatura za seminar bo predstavljena na seminarskih urah.