Didaktične strategije
Ure predavanj: 60
Ure seminarjev: 0
Ure vaj: 0
ECTS točke: 5
Nosilec/izvajalec: prof. dr. Kalin Janica
1. Opredelitev didaktičnih strategij
2. Vloga učitelja in učenca v sodobni šoli: dejavniki sprememb v sodobni šoli
3. Problemski pouk:
- Definicija, utemeljenost problemskega pouka, razvoj problemske učne inovacije, značilnosti;
- Učna vsebina in učne metode v funkciji problemsko zasnovanega pouka
- Prednosti in omejitve problemskega pouka
- Temeljne problemske kategorije (problemska situacija, problem, didaktična problemska naloga)
- Vrste in oblike problemov
- Makroartikulacija reševanja problemov
- Razvijanje problemskih učnih zmožnosti pri učencih
4. Projektno učno delo:
- Definiranje, značilnosti, vključevanje v pouk
- Nastanek in razvoj projektnega učnega dela pri nas in v svetu
- Pedagoško-psihološke in didaktične osnove projektnega učnega dela
- Zgradba in potek projektnega učnega dela
- Uvajanje projektnega učnega dela v življenje in delo šole
5. Učenje v skupini in sodelovalno učenje
- Značilnosti, temeljni pogoji, prednosti in omejitve učenja v skupini
- Načela sodelovalnega učenja
- Struktura nalog pri sodelovalnem učenju
- Vloga in naloge učitelja; ocenjevanje pri sodelovalnem učenju
6. Raziskovalno delo učencev
7. Didaktične inovacije (učitelj kot razmišljajoči praktik in akcijski raziskovalec)
1. Kalin, J. (2003). Pouk, ki spodbuja sodelovalno klimo in nenasilje. Sodobna pedagogika, letnik 54, št. 2, str. 42-57. ID=761348
2. Novak, H. (1990): Projektno učno delo. Drugačna pot do znanja, DZS, Ljubljana. ID=20809472
3. Peklaj, C. s sodelavkami (2001): Sodelovalno učenje ali kaj več glav več ve. DZS, Ljubljana.ID=111692032
4. Peklaj, C., Kalin, J., Pečjak, S., Puklek Levpušček, M., Valenčič Zuljan, M.,, Ajdišek, N (2009). Učiteljske kompetence in doseganje vzgojno-izobraževalnih ciljev v šoli, (Zbirka Razprave FF). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. ID=247357184
5. Strmčnik, F. (2010): Problemski pouk v teoriji in praksi. Visokošolsko središče Novo mesto, Inštitut za raziskovalno in razvojno delo, Novo mesto. ID=253292800
6. Valenčič Zuljan, M., Kalin, J. (2007). Učitelj - temeljni dejavnik v procesu inoviranja pedagoške prakse. Sodobna pedagogika, letn. 58, št. 2, str. 162-179. ID=761348
Relevantni članki iz domače in tuje literature, dostopne v knjižnicah in na svetovnem spletu.