Didaktika slovenskega jezika 1

Didaktika slovenskega jezika 1

Stopnja: 2

Ure predavanj: 45

Ure seminarjev: 0

Ure vaj: 0

ECTS točke: 3

Nosilec/izvajalec: izr. prof. dr. Vogel Jerica

o Vloga in položaj slovenščine v šolah in v učenčevem jezikovnem okolju;
o o didaktična struktura sodobnega pouka jezika: načela, cilji, vsebine in metode; 
o sporazumevalna zmožnost; funkcionalna in kritična raven sporazumevanja; digitalna sporazumevalna zmožnost;
o metode jezikovnega pouka; analitične in procesne metode;  
o govorjeno/posneto in zapisano besedilo; digitalno besedilo; razvijanje strategij dejavnega (kritičnega) poslušanja, bralnih učnih strategij ter strategij kritičnega in digitalnega branja; 
o razvijanje jezikovne (poimenovalne, upovedovalne, pravorečne/pravopisne zmožnosti ter rabe e-jezikovnih virov) zmožnosti in jezikovne zavesti, tudi s pomočjo digitalnih orodij/aplikacij;
o razvijanje kritične kontekstualne zmožnosti in kulturne zavesti;
o priprava učencev na govorno nastopanje, sodelovanje v pogovoru ter pisanje v nedigitalnih in digitalnih okoljih;
o učiteljeva priprava na pouk; letna priprava, priprava na učni sklop/učno uro; 
o (digitalna) učna gradiv in raba digitalnih orodij ob načrtovanju dejavnosti na različnih kognitivnih ravneh.

• M. Bešter Turk, M. Križaj (2018): Jezikovni pouk: čemu, kaj in kako? Ljubljana: Rokus Klett. 
• A. Gradišar, S. Pečjak (2002): Bralne učne strategije. Ljubljana: ZRSŠ.
• J. Vogel (2004): Razvijanje razumevanja in vrednotenja govorjenega besedila. V: Jezik in slovstvo, št. 2. Str. 37–56.
• Vogel, J. (2010): Zmožnost jezikovnega sporazumevanja kot temeljni cilj jezikovnega izobraževanja v šoli. V: Lo Bianco, Joseph, Marentic-Požarnik, Barica, Ivšek, Milena. Pot k jezikovni politiki v izobraževanju. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 2010, str. 106–135.
• Vogel, J. (2015): Modeli jezikovnega pouka pri predmetu slovenščina od leta 1990 do danes. Jezik in  slovstvo. 3/2015. 171–181.
• Vogel, J. (2021): Kritična sporazumevalna zmožnost - osrednji koncept sodobnega pouka prvega jezika. Jezik in slovstvo. 1/2021. 3–15.
• Vogel, J. (2022): Razvijanje strategij kritičnega branja pri pouku prvega jezika. V: Žbogar, A. (ur.). Branje v slovenskem jeziku, literaturi in kulturi : 58. seminar slovenskega jezika, literature in kulture. V Ljubljani: Založba Univerze, 2022. 9–16.
• Vogel, J. (2023): Procesne metode pri pouku slovenskega jezika kot prvega jezika. Jezik in slovstvo. 2/2023. 3–17.
• Vogel, J. (2023): Mladi in sporazumevanje v digitalnem svetu. V: Vogel, J. (ur.). 59. seminar slovenskega jezika, literature in kulture ; Slovenski jezik, literatura, kultura in digitalni svet(ovi) : Slovenski jezik, literatura, kultura in digitalni svet(ovi). V Ljubljani: Založba Univerze, 2023. 29–38.