Filozofska fakulteta na Poletno-jesenski šoli Univerze v Ljubljani

Predstavitev projekta Dediščina na meji; na fotografiji ga predstavlja doc. dr. Urša Valič (foto: Miha Lebič).

Predstavitev projekta Dediščina na meji; na fotografiji ga predstavlja doc. dr. Urša Valič (foto: Miha Lebič).

V soboto, 20. septembra 2025, je v okviru Poletno-jesenske šole Univerze v Ljubljani potekal drugi dan predstavitev študentskih in raziskovalnih projektov, ki naslavljajo razvoj kompetenc za 21. stoletje.

Filozofska fakulteta UL se je predstavila z dvema projektoma, ki poudarjata pomen interdisciplinarnosti, medkulturnosti in komunikacije v različnih okoljih:

Projekt Podnaslavljanje filmov kot interdisciplinarni proces, ki ga je vodila doc. dr. Jana Šnytová, sta na Poletno-jesenski šoli UL predstavili doc. dr. Špela Sevšek Šramel in študentka Hana Bevk z Oddelka za slavistiko. Projekt je študentom odprl vpogled v zahtevno, a obenem izjemno ustvarjalno delo s filmskimi besedili, kjer se prepletajo jezikoslovje, računalništvo in filmska umetnost. V sodelovanju s Slovensko kinoteko ter mentorji z različnih članic UL, med drugim z AGRFT in FRI, so udeleženci pridobili dragocene praktične izkušnje, ob tem pa raziskovali tudi dediščino češko-slovenskega filmskega ustvarjalca Františka Čápa in podnaslavljali poljske ter slovaške dokumentarne filme.

Projekt Dediščina na meji, ki ga je vodila doc. dr. Manca Vinazza z Oddelka za arheologijo, je v soboto predstavila pedagoška somentorica doc. dr. Urša Valič z Oddelka za etnologijo in kulturno antropologijo. Projekt je bil usmerjen v preučevanje snovne in nesnovne dediščine združene pod streho Lukčeve hiše, ki je umeščena v obmejni prostor Kambreškega – območja, katerega družbeno-kulturno življenje sta v preteklosti izrazito zaznamovali prva svetovna vojna, menjava državnih oblasti in vzpostavitev meja. Projekt je bil namenjen tudi prenosu znanja med akademskim in delovnim oz. institucionalnim prostorom, ki skrbita za varovanje kulturne dediščine, ob tem pa so študenti in študentke pridobile tudi druge veščine kot na primer organizacije terenskega raziskovanja, razumevanja medgeneracijskih odnosov, rabe sodobnih tehnologij pri delu z dediščino in veščin javnega nastopanja.  

Oba projekta sta pokazala, kako študij na Filozofski fakulteti presega klasične okvire in študentom ponuja priložnosti za razvoj veščin, ki so ključne za uspešno delovanje v sodobni družbi. Projekta sta sofinancirali Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada plus (ESS+), na fakulteti pa je potekal pod koordinatorstvom Centra za izobraževanje. 

Zadnje novice

Odprtje skupnega projekta FF in ALUO Novembra smo.

Utrinek z razstave del UL ALUO na stopnišču Filozofske fakultete

Obisk namestnice veleposlanice Republike Turčije v Sloveniji

Od leve proti desni: izr. prof. dr. Matija Črešnar, doc. dr. Katharina Zanier, ga. Ebru Aydoğan in prof. dr. Irena Samide

Mentorski program Alumni za študente 2025/2026: predstavitev mentorjev študentom geografije

Mentor dr. Mitja Bricelj iz Ministrstva za naravne vire in prostor poudarja celovit – geografski pristop, ki je nujen pri njegovem delu na področju upravljanja porečij (foto: Sara Mikolič).