

Vsebine
Drugostopenjski pedagoški dvopredmetni študijski programi izobražujejo študente in študentke na splošnem humanističnem področju in jih hkrati usposobijo za prenos usvojenega znanja v različne vrste in oblike izobraževanja na vseh šolskih stopnjah. Diplomantke in diplomanti drugostopenjskih pedagoških dvopredmetnih študijskih programov si pridobijo znanja in usposobljenosti iz dveh predmetov in temeljnih pedagoških vedenj. Poleg ciljev, ki jih dosegajo na omenjenih področjih, so diplomanti in diplomantke usposobljeni za kompetentno delo pri pouku v osnovnih in srednjih šolah ter v drugih izobraževalnih ustanovah. Poleg tega lahko načrtujejo in izvajajo najzahtevnejša dela v različnih šolskih in obšolskih dejavnostih. Dvopredmetnost omogoča sposobnost intra- in interdisciplinarnega prenosa pri uporabi znanj, metodologije, razumevanja znanstvenih in pedagoških metod, pristopov ter procesov. Kombinacija humanističnih znanj s pedagoškimi omogoča diplomantom in diplomantkam razvijanje socialno-etične refleksije, strokovne kritičnosti in odgovornosti pri delu z ljudmi in informacijami, pri sodelovanju v skupnosti ter zavezanost profesionalni etiki. Pedagoški dvopredmetni študijski programi širijo nabor zaposlitvenih možnosti, saj diplomanti in diplomantke obvladajo dve strokovni področji.
Temeljni cilj predlaganega dvopredmetnega pedagoškega študijskega programa Slovenistika je usposabljanje bodočih profesorjev slovenskega jezika in književnosti, zato diplomanti s področja slovenskega jezika in književnosti, s poudarkom na vzgojno-izobraževalnih vedah, pridobijo kvalitetno družboslovno in humanistično izobrazbo, ki jo ravno povezava z drugim predmetnostrokovnim področjem širi in bogati.
Več informacij, vključno s temeljnimi cilji študija in splošnimi kompetencami si oglejte v predstavitvenem zborniku.
P – predavanja; S – seminar; V – vaje; D – druge oblike organiziranega študijskega dela (praktično usposabljanje, hospitacije, nastopi, terensko delo ipd.); KT – kreditne točke po evropskem prenosnem kreditnem sistemu (European Credit Transfer System) – 1 kreditna točka pomeni 25 do 30 ur obremenitve študenta oz. študentke.
1. letnik | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Andragogika | 15 | 15 | 0 | 0 | 3 | letni |
Didaktika | 30 | 0 | 30 | 0 | 5 | zimski |
Didaktika književnosti 1 | 45 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Jezikovna politika in jezikovno načrtovanje | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Obdobja in slogi v slovenski književnosti | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Pedagogika | 30 | 10 | 5 | 0 | 3 | zimski |
Psihologija za učitelje | 45 | 30 | 15 | 0 | 7 | celoletni |
Slovnica znanstvenega in strokovnega jezika | 15 | 15 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Starejša slovenska književnost | 30 | 0 | 15 | 0 | 3 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 1 | 3 | |||||
Strokovni izbirni predmeti 2 | 2 | |||||
Strokovni izbirni predmeti 3 | 4 | |||||
Kombinacija z dvopredmetnim pedagoškim študijskim programom 2. stopnje Pedagogika ali Andragogika | ||||||
Didaktika književnosti 1 | 45 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Jezikovna politika in jezikovno načrtovanje | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Obdobja in slogi v slovenski književnosti | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Slovnica znanstvenega in strokovnega jezika | 15 | 15 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Starejša slovenska književnost | 30 | 0 | 15 | 0 | 3 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 4 | 6 | |||||
Strokovni izbirni predmeti 5 | 6 | |||||
Zunanji izbirni predmeti | 3 |
Strokovni izbirni predmeti 1 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Dramsko besedilo | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Govorna tehnika | 15 | 15 | 0 | 0 | 3 | letni |
Jezikovna razčlemba slovenskih besedil do 19. stoletja | 30 | 15 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Latinska in nemška književnost na Slovenskem | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Literatura in kulturne ustanove | 30 | 0 | 20 | 0 | 4 | |
Obdobja in slogi v slovenski književnosti | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | |
Poglavja iz frazeologije | 15 | 15 | 0 | 0 | 3 | |
Pripovedno besedilo | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Slovenska dialektologija | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Sodobna slovenska kratka proza | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Teorija literarnega diskurza | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Verzno besedilo | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 2 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Opazovalna praksa pri andragogiki | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Opazovalna praksa pri didaktiki | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Opazovalna praksa pri pedagogiki | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Opazovalna praksa pri psihologiji | 0 | 0 | 15 | 0 | 2 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 3 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Humanistika in družboslovje | 30 | 30 | 0 | 0 | 4 | letni |
Raziskovanje učnega procesa | 30 | 30 | 0 | 0 | 4 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 4 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Govorna tehnika | 15 | 15 | 0 | 0 | 3 | letni |
Jezikovna razčlemba slovenskih besedil do 19. stoletja | 30 | 15 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Slovenska dialektologija | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Strokovni izbirni predmeti 5 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Dramsko besedilo | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Latinska in nemška književnost na Slovenskem | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Literatura in kulturne ustanove | 30 | 0 | 20 | 0 | 4 | |
Obdobja in slogi v slovenski književnosti | 30 | 30 | 0 | 0 | 5 | |
Pripovedno besedilo | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Sodobna slovenska kratka proza | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | zimski |
Teorija literarnega diskurza | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
Verzno besedilo | 30 | 0 | 0 | 0 | 3 | letni |
2. letnik | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Didaktika književnosti | 30 | 15 | 0 | 0 | 4 | celoletni |
Didaktika slovenskega jezika | 30 | 15 | 0 | 0 | 4 | zimski |
Jezikoslovni magistrski seminar | 0 | 30 | 0 | 0 | 3 | celoletni |
Literarni magistrski seminar | 0 | 30 | 0 | 0 | 3 | celoletni |
Magistrsko delo | 0 | 0 | 0 | 70 | 9 | celoletni |
Pedagoška praksa pri didaktiki slovenskega jezika in književnosti 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 3 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 1 | 4 | |||||
Kombinacija z dvopredmetnim pedagoškim študijskim programom 2. stopnje Pedagogika ali Andragogika | ||||||
Didaktika književnosti | 30 | 15 | 0 | 0 | 4 | celoletni |
Didaktika slovenskega jezika | 30 | 15 | 0 | 0 | 4 | zimski |
Jezikoslovni magistrski seminar | 0 | 30 | 0 | 0 | 3 | celoletni |
Literarni magistrski seminar | 0 | 30 | 0 | 0 | 3 | celoletni |
Magistrsko delo | 0 | 0 | 0 | 70 | 9 | celoletni |
Pedagoška praksa pri didaktiki slovenskega jezika in književnosti 2 | 0 | 30 | 0 | 0 | 3 | letni |
Strokovni izbirni predmeti 2 | 4 |
Strokovni izbirni predmeti 1 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Književnost za šolsko rabo | 30 | 15 | 0 | 0 | 4 | zimski |
Poučevanje slovenščine kot tujega jezika | 30 | 15 | 0 | 0 | 4 | |
Znanstvena in strokovna terminologija | 30 | 0 | 30 | 0 | 4 |
Strokovni izbirni predmeti 2 | P | S | V | D | KT | Semester |
---|---|---|---|---|---|---|
Književnost za šolsko rabo | 30 | 15 | 0 | 0 | 4 | zimski |
Poučevanje slovenščine kot tujega jezika | 30 | 15 | 0 | 0 | 4 | |
Znanstvena in strokovna terminologija | 30 | 0 | 30 | 0 | 4 |